keskiviikko 25. helmikuuta 2015

Linnunruokaa

Tänään tuli ilmotus postista. Saapunut lähetys. Kauhistutti jo ajatus kun tiesin mitä siellä on. Oli suurin tuuri että olin sattumoisin pyytänyt luokkalaisen käymään täällä kattomassa SNK kokoelmaa ja lintujani. Sain apurin kantamaan. Postissa oli siis 21 kiloa linnunruokaa... Aivan vietävä määrä, miten sitä meneekin niin paljon että pitää tilata tällasia satseja..  Noh se ei loppunu vielä siihen. Eilen kävin tilaamasa viereisestä eläinkaupasta tuleville kyyhkyillle ruokaa. 4 kiloa pulunruokaa + ruuansulatushiekka jne, n. 5 kiloa lisää. Nyt on kädet ihan rikki kun oon saanut ravata ja kantaa asioita enemmän kun lakisallii...  Koska kädet on niin rikki, valmistelen pulujen häkin sitten huomenna, eli en tähän postiin saa häkistä kuvaa sitten... ottakaa toki kuva ruoista. (tässä on vain tämänpäivän ostokset, ihanku mulla ei olis enemmän hirssiä ja ruokaa muualla kotona )


2 kommenttia:

  1. VITUTI RUOKAA
    ei olukirosaa
    onks pulunruoka niinku peippojen ruuanlaist, en tiiä yritän nähä kuvast

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. .... joo ihan pirusti ruokaa :> ei ainakaa lopu kesksen ihan heti :D Pulujenruoka on aika samantyylist ku peipol ja suoranokil ylipäätään. Suoranokat ei kuori siemenii, siks niiden pitää olla sen kokosii et ne on helppo niellä. Sen takii ne tarvii sitä hiekkaa mikä jauhaa sen ruuan sit masus. Usein pulujenruokaa ei saa oikee mistään, moni käyttää nimeomaa peiton ja undulaatin ruokaa sekotettuna. Mä laitoin noille mun omille nyt undulaatinruokaa ja tota puluruokaa :D

      Poista